Mam kłopot z gatunkowym określaniem filmów. Lubię pracować na styku. (…) Nie wiem więc, czy „Róża” jest melodramatem, czy westernem – mówi w najnowszym wydaniu magazynu FILM Wojciech Smarzowski. W lutowym FLIMIE – wszystko o „Róży”.
Ponadto w nowym FILMIE: seks w filmach – „Sponsoring” Małgorzaty Szumowskiej, „Wstyd” Steve’a McQueena, związki kina z polityką oraz pierwszy ranking… wykonawców reklamowych.
Po ciekawej „Małżowinie”, bardzo dobrym „Weselu” i wybitnym „Domu złym” przychodzi czas na przejmującą „Różę”, okrzykniętą słusznie wydarzeniem. Kto nie przegapi premiery (3 lutego), powinien przeczytać, skąd się wziął i jaki jest jej twórca – Wojciech Smarzowski. A wziął się... z niechęci do wojska. W najnowszym wydaniu magazynu FILM Smarzowski zdradza, że lubi pracować na styku i podoba mu się granica filmu i teatru. Mówi także o tym, co myśli o nagrodach, które dostał i tych, których nie dostał. I o aktorach, z którymi pracuje.
W FILMIE także rozmowa z operatorem filmu, Piotrem Sobocińskim juniorem – o tym, co powiedziały w „Róży” kadry, co kolory, a co chciało przekazać widzowi światło. Dlaczego w filmie jest ostre światło, którego używało się w filmie w latach 40., dlaczego Mazury są mniej piękne niż w rzeczywistości, dlaczego kamera porusza się za bohaterem i jak oddaje jego emocje - tego wszystkiego można się dowiedzieć z lektury nowego FILMU.
FILM zapowiada także inną oczekiwana premierę. W nowym filmie Małgorzaty Szumowskiej „Sponsoring” Anna (Juliette Binoche) pisze reportaż o studentkach, które zarabiają, oferując usługi seksualne. Ale temat społeczny stał się pretekstem do opowiedzenia o naturze kobiecej seksualności. Seks pozostaje ciągle tematem tabu. Dlatego chciałam w „Sponsoringu” opowiedzieć o potwornej tęsknocie za miłością czy intymnością wyrażającymi się przez seks – mówi na łamach FILMU reżyserka i opowiada o tym, skąd się wziął pomysł na film i jak wyglądały jej spotkania z bohaterkami.
Niejako o drugiej stronie takiej relacji, o mężczyźnie, który korzysta z usług seksualnych, opowiada wchodzący w ostatni weekend lutego do polskich kin „Wstyd” Steve’a McQueena z kreacją Michaela Fassbendera. Ten reżysersko-aktorski duet to dziś jedno z najbardziej twórczych zjawisk współczesnego kina. Tym razem obaj prowokują nas uzależnieniem od seksu jako figurą zagubienia we współczesnym świecie. Z powodu scen nagości i seksu „Wstyd” uznawany jest raz za „kontrowersyjny”, innym razem za „odważny”, w zależności od wrażliwości recenzentów. Zapowiedź „Wstydu” – na łamach najnowszego wydania miesięcznika FILM.
W FILMIE także zapowiedź serii premier kina politycznego. 3 lutego do kin wchodzą do kin „Idy Marcowe” George’a Clooneya, tydzień później – „Żelazna Dama”, w marcu – „J.Edgar”. O ile dwie biografie silne są siłą swoich bohaterów, łączą prywatne z publicznym, balansując na granicy między podręcznikową prawdą i tabloidowym wścibstwem, o tyle film Clooneya, będący fikcja czystej wody, jak w soczewce skupia wszystkie wady i zalety nowego kina politycznego. Z jednej strony, reżyser wciąga nas w grę interesów i osobowości, z drugiej zaś – z miną odkrywcy ogłasza, że polityka jest brudna, światem rządzi cynizm, a miejsce szlachetnych mężów działających dla dobra wspólnego zajęli egoiści bez wartości. „Polityk też człowiek” – w najnowszym wydaniu magazynu FILM.
Na łamach FILMU także po raz pierwszy… ranking wykonawców reklamowych. W tym roku aktorów reklamowych zastąpili wykonacy, bo, jak zauważa autor rankingu, Konrad J. Zarębski, w reklamach coraz mniej jest aktorów, a coraz więcej – wykonawców. Jak wypadają? Różnie. A ich siła przekonywania niekoniecznie ma związek z tym, czy na co dzień są zawodowymi aktorami czy zajmują się kompletnie czym innym. Jak w polskich reklamach wypadają Antonio Bandreas, Juliette Binoche, Krystyna Janda, Justyna Kowalczyk, Szymon Majewski czy Kuba Wojewódzki, kto jest bohaterem najdłuższego i najnudniejszego spotu sezonu, kto zaliczył aż dwie reklamowe wpadki, a kto gra na granicy dobrego smaku – w rankingu miesięcznika FILM.
Do części nakładu najnowszego wydania magazynu FILM dołączona jest płyta DVD. Tym razem do wyboru – „Miss Potter” z Renee Zellweger lub „Miesiąc miodowy w Las Vegas” – komedia romantyczna z Nicolasem Cagem. Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty – 6,99.
Czytelnicy lutowego wydania magazynu FILM mogą za pośrednictwem aplikacji mobilnej SaveUp, fotografując okładkę pisma, zamówić wcześniejsze filmy Wojciecha Smarzowskiego („Dom zły” i „Wesele”) w sklepie Stereo.pl bez kosztów przesyłki.
*****
FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą FILMU jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Jacek Rakowiecki.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/roza-seks-i-ranking-wykonawcow-reklamowych-w-nowym-filmie