„Róża”, seks i ranking wykonawców reklamowych w nowym FILMIE

150x110

Mam kłopot z gatunkowym określaniem filmów. Lubię pracować na styku. (…) Nie wiem więc, czy „Róża” jest melodramatem, czy westernem – mówi w najnowszym wydaniu magazynu FILM Wojciech Smarzowski. W lutowym FLIMIE – wszystko o „Róży”.

Ponadto w nowym FILMIE: seks w filmach – „SponsoringMałgorzaty Szumowskiej, „WstydSteve’a McQueena, związki kina z polityką oraz pierwszy ranking… wykonawców reklamowych.

Po ciekawej „Małżowinie”, bardzo dobrym „Weselu” i wybitnym „Domu złym” przychodzi czas na przejmującą „Różę”, okrzykniętą słusznie wydarzeniem. Kto nie przegapi premiery (3 lutego), powinien przeczytać, skąd się wziął i jaki jest jej twórca – Wojciech Smarzowski. A wziął się... z niechęci do wojska. W najnowszym wydaniu magazynu FILM Smarzowski zdradza, że lubi pracować na styku i podoba mu się granica filmu i teatru. Mówi także o tym, co myśli o nagrodach, które dostał i tych, których nie dostał. I o aktorach, z którymi pracuje.

W FILMIE także rozmowa z operatorem filmu, Piotrem Sobocińskim juniorem – o tym, co powiedziały w „Róży” kadry, co kolory, a co chciało przekazać widzowi światło. Dlaczego w filmie jest ostre światło, którego używało się w filmie w latach 40., dlaczego Mazury są mniej piękne niż w rzeczywistości, dlaczego kamera porusza się za bohaterem i jak oddaje jego emocje - tego wszystkiego można się dowiedzieć z lektury nowego FILMU.

FILM zapowiada także inną oczekiwana premierę. W nowym filmie Małgorzaty Szumowskiej „Sponsoring” Anna (Juliette Binoche) pisze reportaż o studentkach, które zarabiają, oferując usługi seksualne. Ale temat społeczny stał się pretekstem do opowiedzenia o naturze kobiecej seksualności. Seks pozostaje ciągle tematem tabu. Dlatego chciałam w „Sponsoringu” opowiedzieć o potwornej tęsknocie za miłością czy intymnością wyrażającymi się przez seks – mówi na łamach FILMU reżyserka i opowiada o tym, skąd się wziął pomysł na film i jak wyglądały jej spotkania z bohaterkami.

Niejako o drugiej stronie takiej relacji, o mężczyźnie, który korzysta z usług seksualnych, opowiada  wchodzący w ostatni weekend lutego do polskich kin „WstydSteve’a McQueena z kreacją Michaela Fassbendera. Ten reżysersko-aktorski duet to dziś jedno z najbardziej twórczych zjawisk współczesnego kina. Tym razem obaj prowokują nas uzależnieniem od seksu jako figurą zagubienia we współczesnym świecie. Z powodu scen nagości i seksu „Wstyd” uznawany jest raz za „kontrowersyjny”, innym razem za „odważny”, w zależności od wrażliwości recenzentów. Zapowiedź  „Wstydu” – na łamach najnowszego wydania miesięcznika FILM.

W FILMIE także zapowiedź serii premier kina politycznego. 3 lutego do kin wchodzą do kin „Idy MarcoweGeorge’a Clooneya, tydzień później – „Żelazna Dama”, w marcu – „J.Edgar”. O ile dwie biografie silne są siłą swoich bohaterów, łączą prywatne z publicznym, balansując na granicy między podręcznikową prawdą i tabloidowym wścibstwem, o tyle film Clooneya, będący fikcja czystej wody, jak w soczewce skupia wszystkie wady i zalety nowego kina politycznego. Z jednej strony, reżyser wciąga nas w grę interesów i osobowości, z drugiej zaś – z miną odkrywcy ogłasza, że polityka jest brudna, światem rządzi cynizm, a miejsce szlachetnych mężów działających dla dobra wspólnego zajęli egoiści bez wartości. „Polityk też człowiek” – w najnowszym wydaniu magazynu FILM.

Na łamach FILMU także po raz pierwszy… ranking wykonawców reklamowych. W tym roku aktorów reklamowych zastąpili wykonacy, bo, jak zauważa autor rankingu, Konrad J. Zarębski,  w reklamach coraz mniej jest aktorów, a coraz więcej – wykonawców. Jak wypadają? Różnie. A ich siła przekonywania niekoniecznie ma związek z tym, czy na co dzień są zawodowymi aktorami czy zajmują się kompletnie czym innym. Jak w polskich reklamach wypadają Antonio Bandreas, Juliette Binoche, Krystyna Janda, Justyna Kowalczyk, Szymon Majewski czy Kuba Wojewódzki, kto jest   bohaterem najdłuższego i najnudniejszego spotu sezonu, kto zaliczył aż dwie reklamowe wpadki, a kto gra na granicy dobrego smaku – w rankingu miesięcznika FILM.  

Do części nakładu najnowszego wydania magazynu FILM dołączona jest płyta DVD. Tym razem do wyboru – „Miss Potter” z Renee Zellweger lub „Miesiąc miodowy w Las Vegas” – komedia romantyczna z Nicolasem Cagem. Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty – 6,99.

Czytelnicy lutowego wydania magazynu FILM mogą za pośrednictwem aplikacji mobilnej SaveUp, fotografując okładkę pisma, zamówić wcześniejsze filmy Wojciecha Smarzowskiego („Dom zły” i „Wesele”) w sklepie Stereo.pl bez kosztów przesyłki.        

*****

FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą FILMU jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Jacek Rakowiecki.